Curhat di Facebook, Norizam Tukiman: Saya Masih Pemilik Riau FC

Norizam-Tukiman3.jpg
(DEFRI CANDRA /Riau Online)

RIAU ONLINE, PEKANBARU - PSPS Riau sedang dalam masa terkatung-katung pasca dihentikannya Liga 2 dan saat ini home base di Batam. Hal itu semakin membuat hubungan manajemen PSPS Riau terutama Manajer, Norizam Tukiman, dan suporter kian renggang.  

Menanggapi hal itu, Norizam dalam akun Facebook miliknya menegaskan, dirinya masih pemilik PSPS Riau yang belakangan telah berubah nama menjadi Riau FC. 

"Saya masih pemilik kelab bola Riau FC. Staf saya masih bekerja dan sering hadir ikut kongres atau mesyuarat PSSI mahupun LIB. Terus-terang kelab bola saya ni banyak liku-liku pelik selepas kes pemecatan GM. Saya tak suka update benda2 negatif. Sebab otak saya dilatih utk positif," tulis Norizam di akun Facebook miliknya, Zamsaham, Rabu, 25 Januari 2023, silam.

Menurut dia, ada upaya dari berbagai kelompok yang ingin menyingkirkannya dari manajemen PSPS Riau dan menjual PSPS dengan harga murah.

"Sehingga strategy menyerang dan memburukkan nama saya oleh kumpulan tertentu dengan tujuan menekan saya utk melepaskan semula saham PSPS Riau pada harga murah. Tapi saya santai sahaja. Nak beli boleh tapi harganya kena sesuai pak," tulisnya. 


"Untuk pengetahuan, Liga 2 Indonesia ditangguh dan kini dibatal selepas kes kematian 135 orang. Fans disana memang biasa kes mati-mati tengok bola ni. Saya percaya ke depan fans akan semakin matang membezakan baik buruknya," tulisnya.

Norizam mengaku, saat memimpin PSPS Riau di Indonesia, dirinya diperlakukan tak baik dan diolok-olok.

"Apa anda rasa jika nama anda dipanggil anjing oleh fans disepanjang match. Itu di Indon," ungkapnya.

Uniknya, Norizam justru berinisiatif menulis buku soal pengalamannya memiliki dua klub yakni PSPS Riau dan Kelantan FA di Malaysia.

"Nanti suatu hari saya nak buat buku pengalaman suka duka apa yg gagal dan berjaya selalu pemilik 2 kelab di Malaysia dan Indonesia. Walaupun baru 3 tahun ianya sesuatu yg tidak pernah dikongsi oleh sesiapa," tutupnya.