Warga Malaysia Ini Makan Pakai Pampers Pengganti Piring

Pampers-Pengganti-Piring.jpg
(SIAKAPKELI.MY)

RIAU ONLINE, MALAYSIA - Sebuah acara di Malaysia menghebohkan netizen di negeri jiran tersebut. Beberapa foto yang menjadi viral di laman sosial Facebook, memperlihatkan beberapa tamu memakan jamuan dengan menggunakan pampers bayi sebagai pengganti piring. 

 

Tak ayal, foto-foto tersebut langsung menjadi buah bibir dan mendapat kritikan dari pengguna media sosial di Malaysia. Netizen mengatakan, aksi itu merupakan 'gaya hidup hipster yang keterlaluan'. (Baca Juga: Hindari 6 Makanan Ini untuk Bayi

 

Foto-foto orang-orang makan menggunakan pampers sebagai piring itu diunggah pertama kali ke Instagram dengan bertuliskan, "No plates today! Fine dining in nappies at @a*****ann's baby shower,".

 

Masih dalam foto tersebut, dilansir dari Siakapkeli.my, Gambar-gambar tersebut telah mengundang pelbagai reaksi dari pengguna media sosial.

 

Makan Pakai Pampers

 


 

Berikut adalah reaksi pengguna media sosial. (Klik Juga: Anda Ingin Awet Muda? Inilah Daftar Makanan Mesti Dikonsumsi

 

"Jadi pengotor skit dah lah.. ada plak feel nk mkn dlm tu.. Kenapa tak beli tandas baby yang kecik tu je lgi rare" kata Reen Rose.

 

"Baby shower la sgt, apa moralnyer majlis tu? Mana ajaran dan adab islam dlm raikan kesyukuran rezeki zuriat yg Allah bg?..Kesian pd kaum2 ini, tlalu ikut trend, tnpa sedar trend tu yg d agungkan oleh bukan agama Islam,..Awal pendidikan anak sudah pun mnyimpang..nauzubillahiminzalik.." kata Ummu Hanani Nasuha.

 

Makan Pakai Pampers Piring

 

 

"Tak tergamak pulak nak makan dalam pampers walaupun pampers belum guna...hmm..jagalah etika wahai ibu mengandung.sedih dengan ibu2 mengandung skrg yg suka ikut bnda yg islam larang," kata Lolipop Coklat.

 

"Adoiii..mcm² prgai manusia skrg ni... Lpas ni buatlh plok parti letak makanan atas tuala wanita plak.. Huhuhu," kata Azami Amie Ganu. (Lihat Juga: Ingin Punya Anak? Hindari 5 Jenis Makanan Ini

 

"Idea yang pelik tapi telah mencemarkan nilai makanan yang dihidangkan... walaupun mahukan perbezaan tetapi jgnlah sampai mengetengahkan idea yg bertentangan dgn nilai2 Islam, Islam itu Indah!," kata Arina Sophia. 

 

Sukai/Like Fan Page Facebook RIAUONLINE dan Follow Twitter @red_riauonline